Acasă Articole Atelierul juridic cu Alinda Banica, Principal Consultant

Atelierul juridic cu Alinda Banica, Principal Consultant

Atelierul juridic este o emisiune marca BiziLive TV realizata in coproductie cu SCA Grecu și Asociații, despre lumea juridica cu noutatile si provocarile ei. Ne vom concentra pe dreptul afacerilor si vom discuta despre clauzele contractuale, despre proprietatea intelectuala, regulamente interne si concedieri, dreptul publicitatii si alte teme de interes pentru oamenii de afaceri.

 

Gazda emisiunii este Elena Grecu, avocat partener la SCA Grecu și Asociații autoare si coautoare a cartilor “Marcile comunitare”, “Ghidul contractelor pentru antreprenori” si “Cum sa te promovezi in mod legal sau Dreptul publicitatii”.

Invitata emisiunii noastre din 10 noiembrie este  Alinda Banica, Principal Consultant la Alinda Bănică Business Consultancy – http://alindabanica.com/ro/.

Alinda are experiență de peste 16 ani în domeniul financiar bancar și lucrează in calitate de consultant independent de 11 ani. În cei unsprezece ani de activitate de consultanță a coordonat strângerea a peste 150 milioane EUR capital (din România și străinătate) pentru companii românești, a organizat seminarii și cursuri despre instrumentele financiare care pot proteja împotriva fluctuațiilor de curs valutar sau de preț al diverselor bunuri, a finanțat companii din agricultura românească și a promovat intens acest domeniu la conferințe internaționale, a reorganizat companii și le-a ajutat să-și îmbunătățească rating-urile financiare.

Am pornit la drum dorindu-mi foarte mult sa ajut companiile romanesti sa creasca intr-un mod sanatos si sa le ofer din experienta mea din banking, leasing si assurance pentru a reusi sa isi negocieze optim contractele cu finantatori.

In aceasta emisiune, un important subiect discutat de Alinda se refera la finantare si optiunile disponibile antreprenorilor pentru a o obtine.

Antreprenorii ar trebui sa constientizeze ca nu le pot face pe toate singuri – un exemplu aici este finantarea. Este foarte important sa iti formezi o echipa care sa te sustina. In acest moment, piata de creditare din Romania este destul de activa, insa nu as putea spune ca este si matura. Cu toate acestea exista produse de creditare in mai multe parti.

alinda banica in direct despre finantari

Alinda mai mentioneaza ca este foarte important sa intelegem nevoia pentru care avem nevoie de finantare, pentru a sti catre ce institutie de finantare este mai bine sa ne indreptam. Nu toate afacerile sunt de la inceput finantabile de catre banci. O alta optiune ar fi IFN-urile (Institutiile Financiare Nebancare), si aici nu sunt incluse doar societatile de leasing, ci si societatile care acorda creditare pe termen scurt.

alinda banica la atelier juridic

Linia de credit sau linia de capital circulant este un tip de finantare pe termen scurt de care o companie poate beneficia pentru activitatea curenta. De obicei aceastea se acorda pe o perioada de 1 an si se garanteaza, in mod ideal, cu creante si stocuri. Insa acest aspect este subiectiv si depinde de institutia care acorda creditul.

alinda banica live la atelier juridic

Riscul este un alt element important despre care Alinda ne ofera mai multe detalii.

La CRC (Centrala Riscului de Credit) sunt raportate multe tipuri de informatii. O parte din acestea vor aparea in momentul in care se face o interogare, iar altele nu, deoarece colectarea lor se face doar pentru statistica.

Dintre subiectele discutate in cadrul emisiunii live:

– Ce fel de finanțatori există în România?
– Ce tipuri de finanțare sunt accesibile în acest moment companiilor cu sediul în România?
– Ce ar trebui să știm despre scadențare?
– Ce este un cont escrow?
– Ce verificări face o bancă înainte de a decide creditarea unei companii?

Pentru a afla mai multe despre subiectele mentionate mai sus, vizualizati acest video.

Sponsorii emisiunii: Polti Romaniae-cloth Romania

Ariadna Vlad
Ariadna Vlad
Ariadna Vlad este Knowledge Manager (KM) certificat de catre Institutul KM din Elvetia. Ariadna isi foloseste experienta acumulata in mai bine de 8 ani in jurul dezvoltarii strategiei si a activitatilor corespunzatoare pentru Managementul Cunostintelor (KM) din cadrul companiilor, urmarind obiectivul de a disemina bune practici si de a promova colaborarea. Obiectivele care guverneaza activitatea Ariadnei implica stimularea inovatiei si demonstrarea impactului major al unei bune structurari a informatiei in cadrul companiilor. Un alt aspect important pentru crearea unui mediu de colaborare este colectarea de cunostinte si informatii relevante iar apoi punerea acestora la dispozitia profesionistilor pentru a fi usor de gasit si folosit.

Must Read

video

Webinar cu Robert Kiyosaki BiziLIVE TV

Robert Kiyosaki a revolutionat felul in care milioane de oameni privesc banii. Antreprenor, investitor si orator motivational, Kiyosaki e cel mai bien cunoscut ca autorul cartii #1 in finante personale “Tata Bogat, Tata Sarac” care s-a vandut in peste 32 de milioane de copii.

DILIGENTA IN INCHEIEREA CONTRACTELOR – CUM SA FACI PROPRIUL DUE DILLIGENCE

DILIGENTA IN INCHEIEREA CONTRACTELOR – CUM SA FACI PROPRIUL DUE DILLIGENCE   Este un fapt binecunoscut acela ca, pe masura ce un contract este mai bine...
video

La Prima Afacere episod 4 cu Anca Alina Ionescu -Fondator Program Sănătate “Tânăr și Sănătos”

Află din acest epidod video La prima afacere cum a depașit Anca Alina Ionescu primele provocari si ce soluții recomandă pentru prima afacere.
video

Antreprenoriat & StartUp cu Anca Iovan – Financial Intelligence

https://youtu.be/DDJ1ARf69Ks E foarte important sa stii de unde sa te informezi, mai ales in mediul de business. Acest aspect are o influenta asupra succesului afacerii...
video

La Prima Afacere episod 3 cu Cristian Găvan – Fondator MAM Bricolaj

Marja de profit a crescut de la 5% la 10%, iar nu­mărul de angajaţi s-a majorat de la 58 la 62“, spune Cris­tian Găvan, acţio­narul MAM Bricolaj.

12 000 + abonați, studii de caz, invitații la evenimente premium si webinarii