Dăruiește timp, resurse, vocea ta de Giving Tuesday! #puneinimă pe 27 noiembrie – a fost îndemnul pe care Asociația Envision – promoter al zilei în România, l-a adresat românilor.

Marți, 27 noiembrie, România a sărbătorit ziua internațională a faptelor bune. Alături de alte peste 50 de țări și în total 150 de state și teritorii, România a marcat pentru al doilea an consecutiv Giving Tuesday – o zi pentru a dărui. Organizații non-profit, companii și persoane au făcut gesturi de generozitate pentru a îmbunătăți viața comunităților și implicit a lor.

Anul trecut au fost înscrise pe site-ul www.givingtuesday.ro aproximativ 60 de inițiative din partea ONG-rilor și altor grupuri interesate.

Giving Tuesday a apărut în anul 2012, în New York, ca o reacție firească după Black Friday si Cyber Monday, pentru a ne deschide ochii asupra problemelor din jurul nostru. Primul gest pe care il putem face este sa constientizăm că facem parte dintr-un cartier, dintr-o comunitate care se numește sat sau oraș, dintr-o construcție socială unde unii au nevoie mai mult decât alții de atenția noastră.

Giving Tuesday Romania pune în valoare generozitatea oamenilor și potențialul mediilor sociale, creând un context care aduce împreună ONG-uri, instituții publice, companii și oameni de bine pentru a încuraja implicarea în comunitate.

Și anul acesta, organizatorii inițiativelor au înscris acțiunile lor pe www.givingtuesday.ro și au folosit #puneinimă și @GivingTuesdayRo în comunicare pentru a facilita crearea unei hărți a implicării românilor de ziua faptelor bune.

Printre cele mai întâlnite nevoi constante ale comunităților din care facem parte se află donarea de sânge.

Promisiunile celor 9 ambasadori, tineri profesioniști sunt surse de inspirație și ocazii de implicare. Ele pot fi văzute pe site-ul campaniei alături de peste 30 de inițiative venite de la organizații non-profit din București și alte câteva orașe din România.

Ilinca Marcu strânge fonduri pentru bătrânii singuri.

Daniel Mereuță împreună cu alți colegi face teme cu copiii din medii defavorizate.

Andreea Mag-Cobzaru donează sânge și își convinge și colegii să facă acest mic dar important gest pentru sănătate.

Raluca Bogdan a oferit cafea, ceai și biscuiți oamenilor care au grijă de curățenia din cartier și a scris 10 scrisori de mulțumire pentru tot atâția oameni care au schimbat România în bine. Raluca Bogdan este strateg pentru comunicarea de bine, liber profesionist apropiat de ONG-urile și proiectele educaționale, de 14 ani. Creează experiențe pe unde trece, pentru comunicarea unor proiecte editoriale, educaționale sau sociale.


Ca să te implici, nu îți trebuie o zi specială. Însă, pentru a atrage atenția asupra faptului că gesturile făcute împreună pot crea un impact mai mare, s-a creat GivingTuesday.

Laszlo Bodor a donat sânge pe 27 noiembrie, de Giving Tuesday. Laszlo este NGO Capacity Building Manager la Asociatia pentru Relatii Comunitare si membru fondator al Asociatiei Envision Romania, organizatie neguvernamentala care a initiat acum 5 ani platforma Galantom și care este din 2017 reprezentantul local al miscarii globale Giving Tuesday.

Laszlo a lucrat timp de 10 ani in mediul corporate, insa dupa 3 ani de voluntariat a facut o schimbare radicala in cariera, alegand sa se dedice cu norma intreaga sectorului neguvernamental. Aproape 4 ani a lucrat la HOSPICE Casa Sperantei iar anul trecut s-a alaturat echipei ARC iar in paralel a contribuit la implementarea proiectelor Asociatiei Envision.


Giving Tuesday este despre generozitate la orice nivel.

Generozitatea este o trăsătura pe care trebuie să o facem remarcată social din când în când. România este încă destul de departe de ceea ce înseamnă simțul comunității. În 2011 eram printre ultimele locuri în Europa la nivel de implicare prin voluntariat. Implicarea în comunitate ar trebui sa fie un comportament care să fie asimilat din școală.

Pentru a vizualiza emisiunea, click aici.

Sponsorii emisiunii: Polti Romaniae-cloth Romania

Ariadna Vlad

Ariadna Vlad

Ariadna Vlad este Knowledge Manager (KM) certificat de catre Institutul KM din Elvetia.

Ariadna isi foloseste experienta acumulata in mai bine de 8 ani in jurul dezvoltarii strategiei si a activitatilor corespunzatoare pentru Managementul Cunostintelor (KM) din cadrul companiilor, urmarind obiectivul de a disemina bune practici si de a promova colaborarea.

Obiectivele care guverneaza activitatea Ariadnei implica stimularea inovatiei si demonstrarea impactului major al unei bune structurari a informatiei in cadrul companiilor. Un alt aspect important pentru crearea unui mediu de colaborare este colectarea de cunostinte si informatii relevante iar apoi punerea acestora la dispozitia profesionistilor pentru a fi usor de gasit si folosit.

View all posts

Add comment