ECO Antreprenor cu Aura Maria Olarean | Fashion Designer

Luni 10 februarie de la ora 12:00, organizam o noua ediție #live a emisiunii ECO Antreprenor.
Emisiunea EcoAntreprenor, marca BIZILIVE, prezinta antreprenorii din Romania care cred ca a porni o afacere sustenabila ce vizeaza grija fata de mediu, nu mai este de mult timp o moda, ci o necesitate si un model de afacere de succes.

Invitata Speciala: Aura Olarean | Fashion designer

Din cuprinsul emisiunii:

Premiera mondiala in moda reusita de un designer roman, la Londra. Cum a fost primita lansarea primei colectii de rochii realizate din plastic reciclat de publicul larg si industrie?
Tinerii antreprenori revolutioneaza industria si isi folosesc colectiile pentru educarea consumatorilor. Cat costa aceste produse?
Industria modei este a doua cea mai poluanta din lume dupa industria petrolului. Care sunt masurile pe care le iau gigantii acestei industrii?
Un sfert dintre consumatori aleg branduri responsabile, ne arata studiile. Ce se intampla cu cei care nu urmeaza tendintele unei productii sustenabile?

Despre Aura Maria Olarean

In varsta de 23 de ani, din Suceava, a lansat la Londra prima colectie de moda realizata din sticle de plastic reciclate pentru a atrage atentia publicului larg asupra utilizarii excesive a plasticului dar si a modului in care industria modei poate crea o abordare mai prietenoasa cu mediul.
Colectia este realizată 100% manual: plasticul a fost taiat si cusut manual pe fiecare rochie iar timpul necesar a fost peste 300 de ore.
Plasticul folosit pentru aceasta colectie provine din sticle din plastic adunate chiar de Aura din padurile din zona Sucevitei, dar si din campusul universitatii.
Aura Olarean a studiat la Universitatea Nationala de Arte, Facultatea de Arte Decorative si Design, sectia Design Vestimentar si a participat și la un schimb de experienta in Italia, la Accademia di Belle Arti Bologna.

Despre reciclarea plasticului in industia modei:
Industria de moda este una dintre cele mai poluante din lume, depasind aviatia sau transportul maritim. Este de fapt a doua cea mai poluanta din lume dupa industria petrolului. Procesul de productie polueaza apa, aerul si duce la despaduriri masive.
Intr-o perioada in care grija pentru mediu a consumatorilor a devenit o realitate, tot mai multe branduri isi schimba politicile interne: astfel, compania-mama a casei Gucci, grupul Kering ce detine printre altele şi Yves Saint Laurent, Balenciaga sau Bottega Veneta, a anunţat ca va avea o amprenta de carbon zero pana in 2050.
Industria modei la nivel mondia anunta ca va renunta la folosirea plasticului: gigantii industricei precum Burberry, Stella McCartney sau lantul de magazine H&M au semnat ”Noua initiativa globala de reducere a deseurilor din plastic”.
Brandurile de moda au fost printre primele care s-au alăturat initiativei de a deveni mai prietenoase cu mediul, unele folosind materiale vegane, altele recicland hainele ce nu mai sunt purtate, iar o parte dintre ele alegand sa utilizeze plasticul tocmai spre binele planetei.
Presiunea vine din partea consumatorilor: a treime dintre persoanele intervievate in cadrul unui studiu declara ca isi schimba preferintele in materie de branduri de moda in functie de accentul pe sustenabilitate pe care il au acestea.
In timpul unei prezentari de moda, podiumul Dior a fost flancat de peste 160 de copaci adevarati care au fost plantati dupa show-ul de la Paris chiar in Orasul Luminilor, toate produsele si materialele folosite in realizarea cadrului urmand a fi reciclate sau replantate, dupa caz.

Articole Corelate

Responses