Acasă Articole Ora de HR cu Alexandra Stancu - Catalyst Solutions

Ora de HR cu Alexandra Stancu – Catalyst Solutions

71% dintre respondentii ce au participat la studiul de caz “Present and future in employer branding in Romania” au mentionat faptul ca, optimizarea prezentei pe retelele de socializarea va fi o prioritate in ceea ce priveste strategia de employer branding pentru anul 2019.

O strategie de employer branding ar trebui facuta pe un orizont oarecum mediu de timp, ar fi bine sa fie gandita macar pe 2-3 ani, dar sa o revizuiesti constant.

#OradeHR” este o emisiune marca BiziLive TV realizata in coproductie cu Compania de Resurse Umane HR Gold.

Prin intermediul proiectului “Ora de HR” ne dorim sa intelegem importanta resurselor umane in cadrul companiilor, sa identificam provocarile ce apar in sistem si sa vedem din practica, rapoarte, exemple concrete, care au fost solutiile sau care ar putea fi. Piata devine din ce in ce mai dificila, ne confruntam cu un deficit de personal in majoritatea domeniilor de activitate. Este momentul sa venim cu idei, solutii si impreuna sa incercam sa scriem o noua pagina in acest domeniu.

Moderator Cristina Lixandru – Business Manager, HR Gold.

 

 

Specialist ce activeaza din 2012 in domeniul resurselor umane. Pe parcursul celor 7 ani a interactionat cu multiple tipologii de posturi din majoritatea domeniilor de activitate, precum: bancar, BPO, it, auto, retail, FMGC, contabilitate, HR, inginerie.
Se dedica cu pasiune activitatii pe care o desfasoara, hr-ul si antreprenoriatul contribuind la permanenta dezvoltare atat profesionala, cat si personala, dar mai ales la conturarea proiectului HR Gold.

HR Gold este o agentie de recrutare personal ce se adreseaza tuturor companiilor ce sunt interesate sa isi externalizeze proiectele de recrutare si isi doresc identificarea candidatilor potriviti intr-un timp cat mai scurt.

In fiecare emisiune ne propunem sa venim cu invitati care sa ne povesteasca din experienta lor: specialisti in domeniul hr, angajati, angajatori, antreprenori. La editia nr 19, invitata noastra a fost Alexandra Stancu.

Alexandra Stancu, Talent Attraction & Employer Branding Coordinator la Catalyst Solutions.

O pasionata a brandului de angajator, Alexandra are peste 7 ani experienta in Employer Branding si Recruitment Marketing. S-a implicat in peste 60 de campanii de recruitment marketing si proiecte de employer branding pentru clienti din industrii variate: tehnologie, FMGC, BPO, bancar si inginerie. In ultimii 4 ani a fost implicata activ in intelegerea comportamentului candidatului prin instrumente precum “The most desired employers survey”, descriind experientele angajatilor si formuland strategii de employer branding.

Mi-am dat seama ca zona de HR si zona de marketing sunt doua zone cu care rezonez cel mai mult. Provocarea a fost sa identific un rol care sa le imbine pe cele doua si am reusit acest lucru in cadrul celor de la Catalyst.

Catalyst e genul de organizatie care mi-a oferit tot timpul sansa sa ma dezvolt si sa cresc.

Alexandra ne subliniaza pasii ce trebuie sa ii avem in vedere pentru a ne dezvolta o strategie de employer branding, iar primul pas este analiza interna( ce ii motiveaza pe angajati, cei ii determina sa se implice in companie, dar si de ce pleaca). Al doilea pas presupune analiza in exteriorul companiei, sa vezi cum crezi tu ca esti si apoi cum te vede piata – sunt 2 perspective diferite ce pot sa ofere o directie importanta in strategie. Pasul trei presupune sa intelegi publicul tau tinta si sa incerci sa intelegi comportamentul lor. Urmatorul pas consta in a efectua o analiza a competiei – ce comunica si cum se pozitioneaza, cum poti sa te pozitionezi diferit luand in calcul informatiile rezultate in urma analizei. Pasul 5 este sa identifici canalele unde comunica informatia. Pasul 6 consta sa analizezi si sa identifici acea promisiune de valoare pe care o faci viitorilor angajati si actualilor tai angajati. Pasul 7 consta in strategia de comunicare, urmata de identificarea canalelor pe care vom comunica, iar in final ne gandim cum masuram – un sistem de referinta.

Cand vorbim de crearea unui brand important este sa ne identificam acea plaja care ne desparte un pic de pluton, sa nu spunem acelasi lucruri pe care le spune toata lumea sau sa ne pastram intr-un registru general, pentru ca atunci nu o sa ne diferentieze cu nimic si aceasta este o capcana in care pica foarte multe organizatii.

In cadrul discutiei Alexandra ne mai mentioneaza faptul ca este este foarte important sa fii foarte atent la ceea ce se intampla in interiorul organizatiei, la mesajul pe care il transmiti in piata si cu care iti doresti sa atragi noi talente in companie. Daca acei noi angajati ce accepta postul nu vor regasi in cadrul organizatiei ceea ce ei isi doreau si au primit ca si informatie, cu siguranta vor pleca, iar in acel moment tot efortul investit nu va mai conta si va trebuie sa reiei procesul de recrutare de la capat.

De aceea “povestea” de employer branding e important sa fie veridica, credibila si sa fie distincta. Sa nu vin cu aceeasi poveste pe care o spun toti ceilalti competitori.

Din studiul aplicat de catre cei de la Catalyst Solutions reise faptul ca 43% dintre companii au o strategie clar definita, 52% au mentionat ca urmeaza, e o prioritate pentru ei ca in perioada urmatoare sa lucreze la definirea unei strategii. Daca insumam aceste doua categorii de respondenti va reiesi un procent de 95% dintre organizatii, care fie si-au dezvoltat deja sau urmeaza sa faca asta in urmatorul an, ceea ce insemna ca este o prioritate pentru organizatii.

In ceea ce priveste bugetul alocat, un procentaj de 34% sunt sub 10000 euro alocati pentru comunicare.

Piata creste in continuare, competitia intre angajatori o sa devina din ce in ce mai acerba, mai ales din perspectiva talentelor care se imputineaza. Tot mediul in care ne desfasuram activitatea ca si profesionisti de HR devine din ce in ce mai competitiv si in conditiile astea, povestea pe care o spui, felul in care o comunici, este din ce in ce mai important pentru a-ti asigura succesul pe termen lung. Fara acele talente de care tu ai nevoie nu poti sa iti atingi obiectivele de business.

Ca o concluzie a discutiei cu Alexandra ar fi sa ne asumam contextul actual si sa acordam atentie strategiei de employer branding. Daca vrem sa avem acei oameni potriviti in organizatia noastra, trebuie sa ne asiguram ca investim efort in ceea ce priveste strategia interna si apoi sa vedem ce comunicam in extern.

 

Cristina Lixandruhttp://www.hrgold.ro/
Specialist in domeniul resurselor umane, Business Manager( HR Gold), moderator si realizator al unei emisiuni de profil(Ora de HR la BiziLive TV). Activez din 2012 in domeniul resurselor umane. In proiectele pe care le-am gestionat am interactionat cu multiple tipologii de posturi din majoritatea domeniilor de activitate, precum: bancar, BPO, IT, auto, retail, FMGC, contabilitate, HR, inginerie,etc.In 2015 am renuntat la statusul de angajat si am devenit antreprenor. In calitate de antreprenor am dezvoltat proiectul HR Gold, o agentie de recrutare si selectie personal.Cel mai recent proiect in care sunt implicata este Ora de HR, o emisiune prin care ne dorim sa intelegem importanta resurselor umane in cadrul companiilor, sa identificam provocarile ce apar in sistem si sa vedem din practica, rapoarte, exemple concrete, care au fost solutiile sau care ar putea fi.Consider ca este foarte important sa te inspire domeniul in care activezi, sa simti ca te dezvolti si ca devi o versiune mai buna a ta odata cu trecerea timpului. Imi place foarte mult ceea ce fac, ma dedic 100% in toate proiectele in care sunt implicata si invat constant lucruri noi.

Latest articles

video

Antreprenoriat & StartUp – Andreea Maria Paul – Fondator INACO

Antreprenoriat & StartUp - Andreea Maria Paul - Fondator INACO. Andreea Paul este conferențiar univ. dr. la Facultatea de Relatii Economice Internationale din ASE București,...
video

Educatie Financiara cu Roxana Mircea | REI Finance Advisors

Educatie Financiara cu Roxana Mircea | REI Finance Advisors. Roxana Gena Mircea Mircea are peste 10 ani experienta in domeniul consultantei fondurilor europene si schemelor...
video

Antreprenoriat Sanatos cu Nicoleta Magargiu | CASA JAD

Antreprenoriat Sanatos cu Nicoleta Magargiu | CASA JAD. Nicoleta Magargiu este Co Fondator CASA JAD. Fondat in 2019, CASA JAD este un brand premium de aparatura...
video

Antreprenoriat Online cu Cristina Adam | Co Owner Total Image

Antreprenoriat Online cu Cristina Adam | Co Owner Total Image. Cristina Adam este fotograf profesionist, specializata in fotografia de portet, ea aduce in imaginile pe...